Medyczna marihuana

Medyczna marihuana jest stosowana jako terapia modyfikująca przebieg choroby, której celem jest uwolnienie od cierpienia przy jednoczesnej poprawie funkcjonowania i ogólnej jakości życia Pacjentów. Może być pomocna w kontrolowaniu pierwotnych i wtórnych objawów różnych schorzeń, a zatem może być postrzegana jako terapia modyfikująca przebieg choroby.

Wskazania do leczenia medyczną marihuaną:

• przewlekły i neuropatyczny ból (w tym spowodowany chorobą nowotworową)
  • stwardnienie rozsiane
  • ból nowotworowy
  • migrena
  • epilepsja
  • nudności i wymioty wywołane chemioterapią
  • anoreksja i kacheksja

Proces kwalifikacji do leczenia:

Zarejestruj się telefonicznie na dogodny dla Ciebie termin wizyty. Podczas rozmowy z lekarzem dokona on analizy przypadku, zbierając kluczowe z punktu medycznego informacje.

• Przygotuj dokumenty

Przed pierwszą wizytą należy przygotować dokumenty potrzebne do kwalifikacji do leczenia. Wizyt kwalifikacyjnych może być więcej niż 1. Zależy to między innymi od kompletności badań i dokumentów, które przyniesie Pacjent.

• Pierwsza wizyta

Podczas docelowej wizyty lekarskiej, lekarz prowadzący - w ramach wywiadu medycznego - pogłębi wiedzę na temat Twojego problemu. Podczas wizyty dobierze odpowiednie metody leczenia. Przedstawi także informacje odnośnie długości terapii, jej przebiegu oraz odpowie na wszystkie dodatkowe pytania.

• Kontynuacja leczenia

Po poprawnej kwalifikacji lekarz przepisze receptę na medyczną marihuanę. Udzieli także krótkiej instrukcji jak korzystać z waporyzatora i jak wypełniać dziennik konopny. O częstotliwości wizyt kontrolnych po rozpoczęciu terapii decyduje lekarz. Mogą odbywać się telemedycznie.

Lista dokumentów potrzebna przy pierwszej wizycie:

• pełna historia choroby (wszystkie badania, orzeczenia, dokumentacja z konsultacji) – dotycząca dolegliwości, z którą zwraca się Pacjent)
  • aktualne wyniki badań (jeśli są) dotyczące zgłaszanej dolegliwości
  • lista przyjmowanych leków
  • Kwestionariusz Pacjenta (wypełniany podczas wizyty)

Nasz lekarz

Rafał Kopacz

Jestem absolwentem Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego oraz Wydziału Biologii Uniwersytetu Warszawskiego. W dalszym toku edukacji odbyłem specjalizację z medycyny rodzinnej oraz kurs z medycyny podróży, która pozostaje w kręgu moich głównych zainteresowań zawodowych.

Dodatkowo poświęcam się promocji aktywnego stylu życia połączonego ze zdrową dietą, a także diagnozie i leczeniu chorób cywilizacyjnych oraz tarczycy. Dzięki opanowaniu podstaw holistycznego podejścia do zdrowia i życia staram się podkreślać związek pomiędzy stanem zdrowia fizycznego, a kondycją psychiczną – gdy cierpi jedna część, cierpi cały organizm. Biegle posługuję się językiem angielskim, a językiem hiszpańskim w stopniu komunikatywnym.

Najczęściej zadawane pytania

Ustawa z dnia 7.07.2017 roku o legalizacji medycznej marihuany w Polsce, weszła w życie w listopadzie 2017 roku. Jednak dopiero w styczniu 2019 roku marihuana trafiła do aptek w postaci suszu, na podstawie którego przygotowuje się leki recepturowe.

Recepta na medyczną marihuanę nie różni się od innych przepisywanych w obrębie tej samej grupy leków. Na takiej recepcie może się znaleźć tylko jeden lek z dokładnym opisem substancji czynnej, jej ilości oraz dawkowaniem. Recepta może zostać wypisana w postaci tradycyjnej, papierowej lub wirtualnej, czyli e-recepty. Aby wykupić e-receptę należy podać 4-cyfrowy kod recepty i swój numer pesel. W przypadku recepty papierowej wystarczy podać ją farmaceucie w celu realizacji.

Receptę można zrealizować w aptekach w całej Polsce, które mają zezwolenie na zamawianie leków z grupy I-N. Jeżeli apteka nie posiada na stanie leku, ma obowiązek zamówić go dla pacjenta w ciągu 3 dni roboczych. Radzimy przed wizytą w aptece, skontaktować się z wybraną apteką telefonicznie.